logo

DİLEKÇE

     Dilekçe, bir isteği dile getirmek için yazılan yazılı metne, denir. Toplumun sorunlarını dile getiren ve kamuoyuna seslenen bir dilekçe yazmaya çalışacağım.

     CHP iki parkurda koşturuluyor. Birincisi, laiklik inanç özgürlüğüdür, deniliyor. Dini bilgi ile her şeyi değerlendiren ilahiyatçılar, CHP üyesi yapılıyor. İkincisi, laiklik denilip, bilimsel bilgi, sanat, felsefe anlatılıyor.

     Laiklik, din işleri ve devlet işlerinin ayrılması yanında, bilgi bütünlüğüdür. Bilginin ikiye ayrılmasıdır. Laikliğin din işleri parçasının içinde, dinin ibadet kuralları var. İbadet kuralları, inanarak öğrenilir. İbadet kurallarında görünmeyene inanmak var.

     Laiklik, ibadet kurallarının inanarak öğrenilmesi ve bilimin, sanatın, felsefenin sorgulanarak öğrenilmesidir.

     CHP örgütlenmesinde “Bilim Kurulu” var. Bu kurullarda, bilimsel çalışma yapılıyor.   Bilim, bire indirgemedir. Slogan da bire indirgemedir. Bu kurulların isminin, “Bilgi   Bütünlüğü Kurulu” olması gerekir. Bilgi felsefesinde, altı bilgi türü var. Laiklikte, iki bilgi türü var.

     Tanımda, cümlede anlam bütünlüğü var. Anlam bütünlüğü ile mantık yürütülür. Laiklik, din işleri ve devlet işlerinin ayrılmasıdır, diye tanımlanır. Laiklik, din işleri, devlet işleri kavramları, tanımın içindedir. Laiklik tanımının içinde, din işleri ve devlet işleri ayrıdır.  Laiklik ayrı, din işleri ayrı olmaz.

     Bir-çok, bütün-parça kuralı ile mantık yürütülür. Bilgi üretilir, okuma yazma öğretilir. Laiklik, bir, bütün özelliği taşır. Din işleri ve devlet işleri çok, parça özelliği taşır. Laiklik, üst kavramdır. Din işleri ve devlet işleri alt kavramdır. Laiklik, ikiye indirgemedir. Din işleri ve devlet işleri bire indirgemedir.

     Akit Gazetesi’nde, Müslümanlar-laikler diye toplum ikiye ayrılıyor. Elif Şafak, Havva’nın Üç Kızı isimli romanında, toplumu dindarlar-laikler olarak ikiye ayırıyor.

     Laikliğin “din işleri” parçasının içinde, Müslümanlık ve dindarlık kavramları bulunur.  Dolayısıyla, Müslümanlık, dindarlık laikliğin parçasıdır. Bütün özelliği taşıyan laiklik kelimesi ile parça özelliği taşıyan Müslümanlar, dindarlar kelimeleri yan yana getirilerek algı cümlesi-kandırma cümlesi- oluşturuluyor. Laiklik, Müslümanlık ve dindarlık karşıtı gösterilmek isteniyor.

     Bir-çok, bütün-parça kuralına göre, Allah bir-bütün, kul çok-parça özelliği taşır. Peygamber bir-bütün, ümmet çok-parça özelliği taşır. Vatan bir-bütün, vatandaş çok-parça özelliği taşır. Millet bir-bütün özelliği taşır. Vatandaş çok-parça özelliği taşır. Devlet bir-bütün, vatandaş çok-parça özelliği taşır. Çok-parça arasında eşitlik olur.

     Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu, ibaresi bir algı cümlesidir. Laik, laiklik kelimesi bir-bütün özelliği taşır. Bilimsel kelimesi çok-parça özelliği taşır. Sadece “Laik Eğitim Platformu” demek yeterlidir. Sadece” laik eğitim” demek yeterlidir. Uygulamada, bilimsel eğitim anlatılıyor. Dinin ibadet kuralları anlatılmıyor.

     Ümmet ve millet kavramlarını, tanım yaparak belirtmek gerekir. Ümmet, din ve peygamber kavramları ile beraber yaşayan topluma, denir. Millet, vatan ve anayasa kavramları ile beraber  yaşayan topluma, denir. Ümmetten millet olunmaz. Tanımları farklıdır. Ümmet kavramı, dinin ibadet kuralları ile devam ediyor. Millet kavramı, vatan ve devlet sınırları ile sınırlıdır. Ümmet kavramı, dünyadaki Müslümanlar ile sınırlıdır. Millet içinde farklı inançta vatandaşlar bulunur. Ümmet içinde herkesin inancı aynıdır. Ümmet ve millet kavramları, bireye bütüne ait olma, bütünün parçası olma duygusu hissettirir.

     Türk-İslam Sentezi, ırk ve din sentezi olduğu için, millet kavramına ve ümmet kavramına uymaz. Millet tanımının içinde ırk ve din kavramı yoktur. Ümmet kavramının içinde ırk kavramı yoktur.

     CHP üyesi vatandaşlar, bir-çok, bütün-parça, tanımda, cümlede anlam bütünlüğü kavramları ile mantık yürütmesini öğrenip, topluma zarar verenleri tanımalı…

Share
2498 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

4+5 = ?