logo

27 Haziran 2020

Geçiş programı


Mehmet Güler
mehmet@kestelyore.com

     Sevgili okurlarım; İnsanı konu alan üç bölümlük yazı dizisinin sonuncusunu ele alacağım.

     Birinci yazıda topluma geçişle birlikte insanın anormalleşmesini, ikinci yazıda normalleşmesi için ne yapması gerektiğini değerlendirdim.

     Bu yazıda normale dönüşün nasıl olması gerektiğini değerlendireceğim.

     İnsan tarihinde bir devrim olmuş, doğa kanunları yaşam biçiminden toplum kanunları biçimine geçiş devrimidir. Neden? Çünkü, doğa kanunları yaşam biçiminden toplum kanunları yaşam biçimine geçiş bir yaşam biçiminden başka, bir yaşam biçimine nitel bir değişimdir. Bu anlamda bu olay bir devimdir. İnsanın toplum tarihine geçişteki değişimlerin hepsi nicel değişimlerdir, yani hep geçerli olan toplum yasaları ve organize biçimi devlettir. İnsanın topluma geçtikten sonraki bölünmüş hali halklar olarak tanımlanabilir. Daha doğrusu halklar toplumun parçalanmış şeklidir, devletlerde bu parçalanmışlığın ayrı ayrı örgütleridir. Üretim araçları + mülkiyet + toplum =devlet Sisten bu. İste bu sistem insanı dünyadaki doğal sistemden koparıp, saptıran sistemdir. O vakit ilk elden insan toplum sistemini terk edip, doğal var oluşuna, yani fabrika ayarlarına nitel geçiş yapmalıdır. Bunun içinde bir geçiş programı gerekir. Geçiş programı iki konu üzerinde yoğunlaşması lazım. Birinci aşama bölünmüş halklardan Hz. İbrahim milletinin bütünselliğine geçip, Bütün halkların birleştiği tek millet olmak. Bu birlik devletlerin yok olmasına vesile olur. İkinci aşama üretim aracı olarak kullanılan araçlara yeni bir işlev kazandırmak. Bu araçlar insanın ekme, dikme, besleme işini yapmasına yardımcı organ görevi yapma dönüştürülmeli. Bu kapsamda insan üretim için değil doğal görev olarak ekmeyi, biçmeyi, beslenmeyi yapacak. Şimdinin üretim araçları o zaman insanın doğal işlevinin yardımcı organları olacak. Böylece bu yöntem, modern insanın dünya bütünselliğinden kopuşu sonlandırıp, entegrasyonunu sağlayabilir .

     Sonuç olarak, Olayın özetini söyle yapayım.

1. İnsanın bölünmüş halklardan millet bütünlüğüne geçişinin tamamlanması böylece devletlerin yok olması.

2. İnsan geliştirdiği araçlarla organsal iş birliği yaparak dünyayı cennet bahçesi yapması ve mülkiyet olayının ortadan kalkması. Bu geçiş süreci tamamladığı vakit insan toplum sisteminden başka bir sisteme nitel olarak geçiş yapacaktır. Yapmak zorundadır zira şimdiki anormal haliyle kendi türünün dünyada yok olmasına sebep olur.

Share
7015 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

6+3 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • ULUSAL YAS

    03 Aralık 2020 Yazarlar

         İzmir’de yaşanan depremde, 114 insanımızı yitirdik şu ana kadar. Bütün ülke yasta, fakat anlayamadığımız bir türlü yas ilan edilmiyor ülkede ne hikmetse. Bu AKP,  91 yaşında ecelinden ölen Suudi kralı için yas ilan edip, bayrakları yarıya indirdi hatırlayın. İsrail 2014 ve 2018’de Gazze’yi vurdu, üçer  gün yas ilan ettiler. Pakistan ve Mısırda terör olayları yaşandı, AKP yas ilan etti. Japonya’da deprem oldu, yas ilan ettiler. Hepsini geçtim, 84 yaşında papa eceliyle öldü, yine bayraklar yarıya indirilip yas ...
  • Şampiyonun Ardından

    28 Kasım 2020 Yazarlar

         Değerli Okuyucular,     Kadirşinas  Dostlar;      Bir şampiyonun ardından yazmak zormuş. Hemde bayağı zormuş. Ne yazacaksın, nasıl başlayacaksın. Giden uğurlanıyor, ama unutulmuyor...     Güle güle Reşit ağabey.  Güle güle ŞAMPIYON. Güle güle güzel insan. Allah rahmet eylesin. Mekanın aydınlık , sorgulanman kolay olsun.        Seni unutamayız. Seni unutmayacağız. Çünkü sen Dadaşlar diyarı Erzurumumuz’un bu millete hediye ettiği, Ana...
  • Cevabı kendiniz bulun

    28 Kasım 2020 Yazarlar

         Sevgili okurlarım.      Dünyadaki bütün insanların kusurları vardır. Yani mükemmel insan yoktur.      Kusursuz sandığımız ve kendimize idol seçtiğimiz kişilerin  bir çok hata ve kusurları vardır, zira hata yapmak insanın fıtratında vardır.      Fakat kişinin kusurlu davranışı konusunda bilmemiz icap eden çok önemli bir durum var.      Kişi yanlış davranışı; bile isteye, kasten mi yapıyor, yoksa istemediği halde bilinçsiz...
  • TESPİH

    23 Kasım 2020 Yazarlar

    Tespih, Allah adını anmak-zikretmek- anlamı taşır. Tespih aynı zamanda, kutsal sözlerin tekrar edilmesini saymak için kullanılan bir aracın adı olur. Tespih taneleri, bir ipe dizilerek, tespih halkası oluşturulur.  Müslümanlar, otuz üç ya da doksan dokuz tespih tanesinden oluşan tespihler kullanırlar. Müslümanlar, namazdan sonra, tespih duası yaparlar. Otuz üçer defa, sübhânallah, elhamdülillâh, Allâhüekber sözlerini tekrar ederler. Budistler, yüz sekiz, Katolikler, altmış dört tespih tanesinden oluşan tespihler kullanırlar. Ortodoks Y...