logo

13 Haziran 2016

Ramazan Hoşgörü Ayı mı..?


Osman Fahri Ünal
osmanfahri@kestelyore.com

rmzn
Bir Ramazan ayına daha sağlıklı ve sıhhatli bir şekilde kavuştuk.
Allah, oruç tutanların sevaplarını kabul etsin, tutmayanlara da tutanların sevaplarından nail eylesin diyerek, Ramazan ayının hoşgörü, barış, kardeşlik, paylaşım ve sevgi ayı olduğunu unutmayalım.
Bu mübarek ayda, manevi duygular doruk noktaya çıkmakta, dayanışma, paylaşma, kardeşlik ve sevgi bağları kuvvetlenerek, birlik ve beraberliğimiz daha da güçlenmektedir.
Veya;
Genel olarak da, devletin zirvesinden veya siyasetçilerimizden, “Rahmet, bereket ve mağfiret vesilesi olan Ramazan Ayı’nı huzur ortamı içerisinde geçirmenin ve kardeşlik, dostluk, yardımlaşma hislerinin zirveye ulaştığı bir şuura erişmenin sevincini yaşıyoruz. Bu günleri fırsat bilerek; aramızdaki sevgi, hürmet, hoşgörü ve merhamet hislerini daha da güçlendirelim, kimsesizlere, yetimlere, öksüzlere elimizi uzatalım, toplumun mağdur kesimlerini oluşturan kardeşlerimizin sevinçli bir bayram geçirmesi için elimizden gelen gayreti sarf edelim.” Gibi mesajlar verilir.
İşe, bu yönüyle baktığımız zaman ne güzel ifadeler, ne güzel terimler kullanılıyor.
Peki, işin gerçek yüzü öyle mi..?
Geçtiğimiz hafta içerisinde duyduğum ve üzüldüğüm bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Ramazan ayına girmeden önce, özellikle gıda üzerine iş yapan esnaflarımız hazırlıklarını yapar, imsakiyelerini bastırır, oruç tutanları ağırlamak için iftar da işyerlerini açık tutmaya çalışırlar.
Bu şekil esnaflarımızdan birisi, üzerinden Atatürk’ün dua ettiği bir imsakiye bastırır ve
Atatürk ile ne alıp veremedikleri belli olmayan bazı siyasilerden tepki görür.
Tepki ise, “Sen bu ilçede sayılı esnaflardansın, sana böyle bir imsakiye bastırmak yakışıyor mu?” ya da “Bastıracak başka imsakiye bulamadın mı?” türünden olur.
Bastırılan bir imsakiyeye dahi tahammülü olmayan, bu siyasetçilerimizden bizler Hoşgörüyü nasıl bekleyebiliriz..?
Aslında sözü fazla uzatmaya gerek yok.
Yıllar önce, Neyzen Tevfik, sanki bugünleri görür gibi kaleme aldığı “BE HEY DÜRZÜ” şiiri galiba en güzel cevap olacaktır.

BE HEY DÜRZÜ

Ne ararsın TANRI ile aramda.
Sen kimsin ki orucumu sorarsın?
Hakikaten gözün yoksa haramda..
Başı açığa niye türban sorarsın?

Rakı Şarap içiyorsam sana ne?
Yoksa kimseye zararım içerim..
İkimiz de gelsek kıldan köprüye..
Ben dürüstsem sarhoşken de geçerim..

Esir iken mümkün müdür ibadet?
Yatıp kalkıp Atatürk’e dua et.
Senin gibi dürzülerin yüzünden.
Dininden de soğuyacak bu millet..

İşgaldeki hali sakın unutma!
Atatürk’e dil uzatma sebepsiz.
Sen anandan gene çıkardın amma..
Baban kimdi bilemezdin şerefsiz

Neyzen Tevfik

Share
782 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

7+9 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • ANLAYAMADIM

    23 Mayıs 2026 Yazarlar

        Değerli okuyucular,     Kıymetli dostlarım.     Bakınız ülkemizde o kadar çok anlayamadığımız şeyler oluyor ki, şaşkınız Yollar, köprüler, binalar önemlidir.      Ancak; bir milletin geleceği; yollarıyla, köprüleriyle, binalarıyla değil… Nasıl insan yetiştirdiğiyle anlaşılır.      Bugün Türkiye’nin en büyük meselesi ekonomi değildir aslında. Ekonomi bir şekilde düzelir. Daha büyük bir meselemiz vardır:  Nasıl bir insan yetiştirdiğimiz… Bu ...
  • Hava kirliliği Kestel’e has değil!

    22 Mayıs 2026 Yazarlar

         Sevgili okurlarım.      Kestel de, sağlığımızı tehdit edecek boyutta hava kirliliği olduğu herkesin malumu, dolayısıyla bu olaya karşı halkta önemli oranda bir tepki var. Ama, bir Allah’ın kulu çıkıp hava kirliliğinin neden bu aşamaya geldiğini  nedenin ne olduğunu izah etmiyor, hal böyle olunca, hepimiz  kızgın bir şekilde kimlere ve nelere olduğunu  bilmeden tepki koyuyoruz.     Öncelikle bilinmesi gereken konu,  hava kirliliği sadece  Kestel’e has ve&...
  • RECEP – KEMAL – BAHÇELİ

    22 Mayıs 2026 Yazarlar

    CHP’de 13 yıl Gen. Bşk. lık yapmış başarılı olamazsam giderim demiş geldiğinde, bu süreçte 12 seçim kaybetmiş buna rağmen gitmemiş, kurultayda seçim kaybetmiş ve partisine kurultayda usulsüzlük yapıldı diyerek dava açmış, bunlar yetmemiş gibi bir video yayınlayıp birde kendi hesabından yayınlayan, o zamanda 10 bin civarında yorum vardı altında % 98 i kendisine hakaret içeriyor, partililer yeter düş yakamızdan diyor ama ısrarla devam, tam bir utanç vesikası, insanda gerçekten bir utanma duygusu arlanma olur ve Ak partinin aparatı olmanın dışınd...
  • ZOR GÜNLERDEN GEÇİYORUZ!

    13 Mayıs 2026 Yazarlar

         Tatiller elbette herkese faydalı ve yararlıdır. Yoğun iş stresinden biraz olsun uzaklaşmak, kafayı dinlemek ve zinde bir vücut ile tekrar göreve dönmek için olmazsa olmazlarımızdandır.      Bu yıl Mayıs ayı tatil sevenler için çok güzel geçerken, işverenler bakımından öyle değil.      Kapital sistem, boş yere insan bakmayı sevmediği gibi, çalışmayana ücret vermekte istemez.      O bakımdan tatiller uzadığında, ilk itiraz hep işverenlerden gelir. &n...