Son Dakika
Dini bilgide, üç tür kural vardır. Birincisi, ibadet kurallarıdır. İkincisi, muamelat kurallarıdır. Üçüncüsü, ceza kurallarıdır. Muamelat ve ceza kurallarına, şeriat denir. Siyasal İslam tabiri, şeriat demektir. Siyasal İslamcı tabiri, şeriatçı demektir.
Demokraside, iki tür bütün-parça kuralı vardır. Birincisi, bilginin ikiye ayrılmasıdır. Bilgi, dini bilgi ve dünya bilgisi olarak ikiye ayrılır. Bilgi bütün, dini bilgi ve dünya bilgisi parça olur. Müslümanlık, dini bilginin bir parçası olur. İkincisi, emek ve sermaye bütünlüğü, serbest piyasayı oluşturur, tanımıdır. Serbest piyasada, emek-sermaye ayrımı yapılır. Emek-sermaye bütünlüğü içinde siyasi partilere ve oy veren seçmene isim verilir. Emek, sol olur. Sermaye, sağ olur.
Kültür-medeniyet, insanların ürettiği her şeydir. Kültür-medeniyet, ilkelden moderne doğru yükselen bir eğri çizer. Bu eğri üzerinde, her toplum yerini alır. Dini bilgi ve dünya bilgisi, kültürün-medeniyetin parçası olur. Kültür-medeniyet, dini bilgi ve dünya bilgisi etkisinde oluşur.
Modernlik, alet-makine yapmak ve alet-makine ile üretim yapmaktır. Tersi, ilkellik olur. Dini bilgiyle ibadet edilir.
Müslümanlar ve diğerleri ayrımı yapmak, dini bilgi-dünya bilgisi ve emek-sermaye ayrımının yerini tutmaz. Yazılanlar, söylenenler kuralsız ve keyfi bilgi olur. Kuralsız ve keyfi bilgi, yalan bilgi olur. Yalan bilgi, bilgi karışıklığı yapar.
Siyasal İslam-şeriat sözü, Müslümanlığa-İslam’a bir hakaret değildir. Dini bilginin üç tür kuralının etkisinde, bir düşüncenin anlatılmasıdır. Dini bilginin içinde, kutsanmış dünya bilgisi vardır. Müslümanlık-İslam bilgisi içinde, kutsanmış dünya bilgisi vardır.
Siyasette, dini bilgi-dünya bilgisi ayrımı vardır. Ayrıca dini bilginin şeriat kuralları, nas edilmiştir. Nas etmek, bir dini kuralın uygulamasının durdurulmasıdır. Dini bilginin ibadet kuralları serbesttir. Şeriat kurallarının uygulaması yasaktır. Fetva, ibadet kuralları için verilir. Dünya bilgisi için fetva verilmez.
Müslümanlık-İslam ve diğerleri ayrımı yapmak ve Siyasal İslam tabiriyle eleştiriyi: Müslümanlığa-İslam’a yapılmış eleştiri saymak, kuralsız-keyfi bir anlatım olur. Müslümanlık-İslam terimleri, ibadet kurallarını belirtir. Siyasal İslam, şeriat kurallarını belirtir.
Dini bilgi, inanarak öğrenilir. Dünya bilgisi, sorgulanarak öğrenilir. Şeriat kuralları, dünya bilgisi yerine kullanılan bilgidir. Şeriat kuralları, inanarak öğrenilir. Kutsanmış dünya bilgisi, inanarak öğrenilir. Dini bilgi-dünya bilgisi karışıklığı, inanarak ve sorgulanarak öğrenme ayrımına zarar verir.
Siyasal İslam tabirini, bir eleştiri için kullananları, Müslümanlık-İslam karşıtı göstermek: Siyasal İslam tabirinin anlamını değiştirmek olur. Bir kelimenin anlamını değiştirmek, kuralsız-keyfi bir davranış olur. Bir kelimenin anlamını değiştirmek, yalan bilgi olur. Yalan bilgi, kara propaganda olur.
Dini bilgi-dünya bilgisi ve emek-sermaye ayrımına göre düşünceyi anlatmak gerekir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI
18 Eylül 2023 Yazarlar
16 Eylül 2023 Yazarlar
15 Eylül 2023 Yazarlar
02 Eylül 2023 Yazarlar