logo

“TARAFIMIZA ULAŞAN ŞİKAYETLERİN TAKİPÇİSİYİZ”

Kale Mahallesi Muhtarı Ozan Karataş, mahallesinde bulunan Güneş Tekstilden dolayı yaşanan sıkıntılar üzerine yazılı bir açıklama yaparak kamuoyunu bilgilendirdi:
Muhtar Karataş’ın yaptığı açıklama şu şekilde:
“Mahallemiz sınırları içerisinde faaliyet gösteren Güneş Tekstil hakkında uzun süredir devam eden ve mahalle sakinlerimiz tarafından tarafımıza iletilen şikayetler bulunmaktadır. Bu şikayetlerin süreklilik arz ettiği bir süreçte, söz konusu fabrikanın ruhsat alarak ek bir fabrika yapımına geçtiği bilgisi yakın zaman içerisinde edinilmiştir. Bu durum üzerine, mahallemizin huzuru ve yaşam kalitesinin korunması adına konuyla ilgili gerekli bilgilendirme ve destek talebi amacıyla;
Adalet ve Kalkınma Partisi Meclis Üyesi Osman Yıldız, Cumhuriyet Halk Partisi Meclis Üyesi Umut Şimşek, Cumhuriyet Halk Partisi Meclis Üyesi Sinan Keleş, Yeniden Refah Partisi Meclis Üyesi Volkan Durgut ve Milliyetçi Hareket Partisi Kestel İlçe Başkanı Ahmet Eraslan ile ayrı ayrı tarafımca görüşmeler gerçekleştirilmiş, mahalle sakinlerimizin şikayetleri ve ek fabrika yapımına yönelik itirazları kendilerine aktarılmıştır. Aramış olduğumuz meclis üyelerimiz ve ilçe başkanları konuyunyakından takip ederek sürece katkı sunacaklarını açıkça ifade etmişlerdir.
Mahallemiz sınırları içerisinde faaliyet gösteren Güneş Tekstli hakkında uzun süredir devam eden ve mahalle sakinlerimiz tarafından tarafımıza fabrika bacasından salınan duman ve gece saatlerinde artan gürültü nedeniyle şikayetler ardı arkası kesilmeden devam etmektedir.
Bu şikayetler doğrultusunda muhtarlık olarak konuyu ilk aşamada Belediye Başkanımız Ferhat Erol’a bizzat ilettik. Başkanımız konuya duyarlılıkla yaklaşarak gerekli görüşmeleri yapacağını ve sürecin takipçisi olacağını ifade etmiş olup, ardından kısa bir süre bir aylık bir zaman dilimi civarında sorunların azaldığı gözlemlenmiş, ancak devam eden şikayetler üzerine sürecin resmi boyuta taşınması zaruri hale geldiğinden ötürü, Mahalle sakinlerimizin duyarlılığıyla 300’ün üzerinde imza toplanarak, hem Bursa Büyükşehir Belediyesine hem de Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’ne mahalle sakinlerimizden Çiğdem Kaya ve Kibar Gümüş büyüklerimizle birlikte teslim edilmiştir. İl Müdür Yardımcısı Resul Akova ile görüşülmüş, yaşanan sorunlar ve şikayetlerimiz tüm detaylarıyla kendilerine aktarılmıştır. Bu Başvurular neticesinde ; yaklaşık bir aylık süreç içerisinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden 4kişilik teknik ekip muhtarlığımızı ziyaret edere yaptıkları incelemeler ve yapılacak olan çalışmalarla alakalı bilgilendirmede bulunmuşlardır. Yine aynı süreçte Bursa Büyükşehir Belediyesinden gelen ekipleri fabrika çevresinde ses şikayetleri dolayısıyla desibel ölçümü yapılacağını ölçümlerin vatandaşlarımızın rahatsız olduğu saatlerde gerçekleştirileceğini tarafımıza bildirmiştir. Yapılan tüm incelemeler sonucunda; 10 yılı aşkın süredir faaliyette olan Güneş Tekstil’in şikayetlerimiz neticesinde ilk kez idari yaptırıma uğradığı ve 668 bin TL ceza uygulandığı tarafımıza bildirilmiştir. Ayrıca, ihlallerin devamı halinde cezanın katlanacağı ve üçüncü aşamada faaliyetin durdurulmasına kadar gidebilecek yaptırımların uygulanacağı ifade edilmiştir. Bu süreç ve vatandaşlarımızın şikayeti devam ederken edindiğimiz bilgiler ve çalışmanın çok yakın bir süre önce gözle görülür bir noktaya gelinerek ivedilikle ek fabrika yapımının başlanıldığı görülmüştür. Kapasite büyütmeye gittikleri ve ek bir fabrika yapmak üzere yaklaşık üç buçuk ay önce ruhsat alarak bu doğrultuda inşaat çalışmalarına başlanıldığı bilgisi edinilmiştir. Mevcut fabrikanın dahi mahallemizde ciddi çevresel ve gürültü kaynaklı sorunlara yol açtığı, resmi yaptırımlarla da sabitken, ek bir fabrika için ruhsat verilmiş olması, mahalle sakinlerimizin şikayetlerinin artmasına, çevre ve doğa üzerindeki baskının çoğalmasına ve ilerleyen süreçte daha büyük sorunların ortaya çıkmasına neden olabilecektir. Bu gerekçelerle; mahalle sakinlerimizin sağlığını, huzurunu ve yaşam kalitesini korumak adına, Güneş Tekstil’e verilmiş olan ek fabrika ruhsatının yeniden değerlendirilerek iptal edilmesini, başta Kestel Belediye Başkanımız Ferhat Erol olmak üzere belediye meclis üyelerimizden ve ilgili tüm yetkili kurum ve yöneticilerden mahallemiz ve mahalle sakinlerimiz adına talep ve rica ediyorum. Bu konunun takipçisi olduğumuzu ve yapılan meclis toplantısında inşaat çalışmaları ivedilikle devam eden fabrikanın çalışmalarının ileri düzeye varmadan kamu yararı gözetilerek gündeme alınarak iptal edilmesini, mahallemiz, doğamız ve vatandaşlarımız adına önem arz ettiğini belirtmek isterim.
Saygı ve Sevgilerimle..

Share
2028 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

7+4 = ?